tirsdag 19. mai 2009

Underveis

Eksamen 2009 er godt i gang. Det er strevsomt, fordi å male tre bilder er noe man fint kan bruke et halvt år på hvis man får lov. Det får ikke jeg.

Det er morsomt å male sammen med klassen min. Vi drikker kaffe som Peter lager eller som vi kjøper i sykepleierkantina, hører på Radioresepsjonen og Drillpikene og lager kjemiske blandinger av maling, Cola Zero, appelsin, såpe, hårspray, is, CuramedRåmelk og salt og pepper. Vi leser interiørblader, sladreblader og aviser, og snakker stygt om Høgskoler. Det er fint. Man trenger heldigvis ikke bli voksen bare fordi det er eksamen og man begynner å bli ferdig med puberteten.

Men det er kjedelig å male med klassen min også. Ofte er alle så konsentrerte og jeg vil bare leke, tulle og tøyse. Alle har musikk i ørene og ler ikke av noe jeg sier fordi de ikke hører, eller ikke vil høre. Ingen vil drikke kaffe i sykepleierkantina fordi Peter lager kaffe og det bare er jeg som vil ha melk i. Da blir jeg sur og sutrer i mange timer. Jeg tror det enten er veldig gøy eller litt slitsomt å jobbe i samme klasserom som meg. Det bytter nok på. Stefan sier at jeg bruker for tørr pensel når jeg maler. Jeg sier det er fint at han gir meg konstruktiv kritikk selv om jeg blir litt såra, og så hevner jeg meg med å si at han ikke ser ut som han er gammel nok til å gå på en Høgskolen og at jeg håper han får bedre skjeggvekst mens han er i Sør-Afrika.

4 kommentarer:

  1. Du kan kanskje ha retarder i kaffen. Den lukter litt gammel, søt melk. Men den blir ikke verre enn den er så den er grei å lagre. Med litt hårspray på toppen får man ei fin hinne.

    SvarSlett
  2. grønn kaffedrink med snerk, mmmmm...

    SvarSlett
  3. Snerken var radikal i går, jeg trodde den hadde gitt seg helt men den var visst bare i dvale en stund, for det var et meget interessant tilfelle av krakelering i en lysere valør sist jeg sjekka. Vi får se åssen det ser ut i morra.

    SvarSlett
  4. Jeg henviser til min egen blogg, med et fotografi av hele dritten.

    SvarSlett