onsdag 7. januar 2009

Råkost

På tide å teste ut et sunnere liv, nok en gang, slik minst femhundretusen andre nordmenn prøver å gjøre i disse etterjulstider. For det føles jo så godt når man får det til, og sunn mat smaker ikke bare ti ganger vondere enn feit og søt mat, den kan smake ti ganger bedre også. Det tror jeg i hvertfall akkurat nå, men kanskje det bare er sunnheten og den gode samvittigheten som har rottet seg sammen for å lure meg.

Uansett er det en viss fare for at jeg kan virke litt mer opptatt av helsekost idag enn jeg ved senere anledninger vil sette pris på å lese at jeg var. Derfor advarer jeg meg selv og eventuelle lesere om det med det samme. Det har seg sånn at god samvittighet og positive tanker som måtte følge med den, er nok til å få meg til å skrive ting jeg senere vil angre på at jeg har skrevet.

Før dette blir skikkelig flaut og bloggen min begynner å ligne på bloggen til Trine Grung må jeg avsluttningsvis skrive oppskriften på Anes egenkomponerte råkostsalat, som selve rosinen i kyllingpølsa.


Råkostsalat
2-4 gulerøtter rives
1/4 rødkål kuttes i tynne strimler
2 grønne epler rives
en håndfull valnøtter
1/4 kålrot rives
noen skvetter appelsinjus
noen dråper eddik
1 ts olje
1 ss kesam
litt salt

Nå føles det som om jeg burde kompansere dette innlegget med 14 liter øl, 96 sigaretter, 3 liter rømme blandet med 23 liter fløte og grandiosa med nudler og hvit saus. Men jeg har ikke så veldig lyst på akkurat det. I hvertfall ikke kombinasjonen.

1 kommentar:

  1. kjempebra, ane! det står riktignok om dette i alle dameblader for tiden også, men det er jo sikkert fordi det er en veldig aktuell problemstilling for mange nå etter jul! stå på! og vi har pratet om dette før; å snakke rett fra levra er gave mange ikke har, og som man fryde seg over dersom man har evnen til å være ærlig i nuet.

    SvarSlett