tirsdag 27. januar 2009

Fisk: Mormors nabo

Mormor har en nabo. Hun bor i svingen rett nedenfor og pleier å hjelpe mormor med husrengjøringen, og for det får hun gjerne noen kroner og gratis middag. Mormors nabo er god til å vaske og rydde, men har en smule negative holdninger til så og si alt. Nå er dette stort sett bare morsomt, men da jeg var liten trodde jeg at alle voksne snakket sant og synes de pessimistiske spådommene hun kom med var fæle.
En av disse vaskedagene, for over ti år siden, skulle det serveres kokt torsk. Men før middagen var servert dro mormors nabo ned genserhalsen og viste et svært, rynkete, stygt og rødt arr, og sa: "Dette fikk jeg da jeg svelget et fiskebein, man skal være forsiktig med å spise fisk"!

1 kommentar:

  1. Jesus is a friend of mine, jesus is my friend! Fisk er digg.

    SvarSlett