søndag 3. januar 2010

mer eller mindre hår

Det har vært en fin men trist jul. Er i leiligheten i Oslo for en kort stund, før jeg reiser tilbake til Sørlandet.

Etter at jeg kom hjem har jeg valgt å klippe av meg alt håret, selv om dette som vanlig ikke var planen eller ønsket. Tror den mannlige frisøren, som forøvrig lignet altfor mye på en dårlig kjærlighetsshistorie fra et halvt tiår siden (faresignal?), deltok i klippingen av de såkalte tyskertøsene etter andre verdenskrig.

Jeg hadde til og med et fotografi av en frisyre med meg, et bilde jeg har brukt før som ga helt andre resultater den gangen. Hva gjør jeg galt? Kan man rope STTTOPPP!, og kaste seg ut av frisørstolen når man skjønner det bærer galt frem? Da er det jo for seint uansett.

Forresten passer håret godt til det nye imaget mitt: Guttunge på 13 med reggis, ti kilo overvekt derav brystpartiet og uten øyenbryn.

1 kommentar:

  1. Haha. Jeg vedder på at du er nydelig. Men det er faktisk lov til å klage på frisører. Å gå tilbake, og si, hei du, dette var ikke det jeg ville.

    SvarSlett