torsdag 30. september 2010

Hver dag

Jeg skal lage en hage av rynkete hud,
med bedd fulle av hjemmepermanent.
Mitt i hagen skal det stå en fontene av gråstein,
som vi ser på mens vi husker frem å tilbake i gyngesofaen.

Nå skal jeg skrive alt med magentafarget bingotusj,
og bruke Old Spice, dress og slips til de spesielle anledningene.
Jeg skal åpne en kafé ved et lite vann,
og det skal serveres verdens beste kjøttkaker og lapskaus
som jeg aldri lærer meg å lage.

I kveld dusjer jeg i fløte og hjemmelaget kompott,
jeg klatrer opp på den blå trappestolen for å tørke.
Jeg teller fingrene mine og gir dem navn,
og strekker meg etter epler og plommer fra trær.

Morgen, morgen sang en sangfugl på en kvist
og jeg vil høre radio i senga og fingerhekle rundt hodene deres.
Du synger ganske stygt og sier rare ting, og idag kunne jeg ønske jeg fikk være med.

Bare grin, da pisser du mindre
Vi stopper her, og tar alt sammen på nytt.

3 kommentarer:

  1. Jeg liker at jeg ikke skjønner det helt men at jeg får bilder i hodet. Haha for Bare grin, da pisser du mindre.

    SvarSlett
  2. Evt svett...
    Jeg har akurat spist nora sin kirsebærkompott :-)

    SvarSlett