torsdag 10. desember 2009

Familie

har jeg. Forrige helg hadde mormor bursdagsfeiring og Lars Olav og jeg brukte anledningen til å ta en førjulsferie på Hadeland. Der var kilosvis med snø overalt og jeg fikk mulighet til å føle litt på den julestemningen som kan være vanskelig å få i Oslo sentrum. For meg i hvertfall.

Fredagen, kvelden før feiringen, hadde vi tv-kveld med Nrk. Vanligvis er jeg ingen stor tilhenger av Beat for beat, men det er helt ok bakgrunnsunderholdning og mormor liker det godt. Ja, men denne gangen ble det litt spesielt, til og med for mormor.


"Er ikke det French og Moland? Dissa fangene i Kongo. Det ligna da veldig? Stakkars gutter."


Jeg tror jeg har nevnt tidligere at jeg ikke er glad i og god på voksenselskap. Jeg synes det er fint å lage mat og spise mat og ordne ting, men jeg er ikke flink til å sitte lenge i en sofa og snakke om trivielle ting. Det er jo sånn man gjør i slike sammenhenger. Heldigvis er det vel lite kjæresten min liker bedre og er flinkere til enn akkurat det, så der utfyller vi hverandre godt.

Nei, jeg liker best å leke, og heldigvis har jeg to nydelige kusiner i litt mer lekbar alder enn mormor. De synes at det er morsommere med en kusine som brenner stjerneskudd, lager julekort av strømpebukse-esker og bygger snømormor, enn en som drikker kaffe og prater om voksenting. Ja, heldigvis!

3 kommentarer:

  1. Du skal være glad du har en mormor :-) Jeg har ikke hatt en mormor siden jeg var 6 år....

    SvarSlett