mandag 2. mars 2009

Levert

Da er maleriperioden over og jeg har levert min Mona Lisa. Hun er ikke helt ferdig og overkroppen har blitt altfor stor og rund, dessuten er uttrykket blitt litt for stivt og hardt.

Bare 4 dager har vært satt av til oppgaven som har foregått midt oppi pedagogikkeksamenslesing og oppgaveskriving, så jeg er godt fornøyd med egen innsats. Dette er første gang jeg maler ordentlig etter at jeg gikk ut av videregående og da er det ganske voldsomt å begynne på et lerret som er 120 x 80 cm.

Hadde forresten besøk av lillebror og kjæresten i helgen og viste frem Blindern. Redd for at jeg kanskje ikke viste Universitetet fra sin beste side. Hvis det har noen? Har bare dårlige minner om den store, tomme og åpne plassen mellom de altfor høye husene, med de fæle kontordamene som aldri vil hjelpe deg med noe og hvor det foregår systematisk utsyking av folk som enten har for lav selvtillit, ikke er nok frempå eller er bittelitt for dumme eller alt det på en gang, slik at de fortest mulig slutter. Dette er bare en teori. I love Høgskolen i Oslo!

Nå er det pedagogikkeksamen om 35 timer, så jeg får gå tilbake til håndtering og forebygging av Rasisme i ungdomsskolen og Anettes liste over teoretikere som er relevante.

5 kommentarer:

  1. Så pen du er! Også kul jeg er! Også fint det var å være med deg fredag. Og lykke til på eksamen!

    SvarSlett
  2. Saa kjempefint bilde, Ane! Du kan virkelig vaere stolt. Synes det likner veldig paa Amalie (hun maa föle seg beaeret) og at uttrykket er fint! Veldig morsom at du har laget et bilde som henviser til et kjent maleri - var det en del av oppgaven?

    Saa voksen Andreas har blitt!

    SvarSlett
  3. Vi ser på bildet ditt og er imponert. Det er rå bra,men det er jo mamma som uttaler seg da.Godt jobbet!klem fra mamma

    SvarSlett
  4. godt at du ble glad,nå ble jeg det også. Lang dag med masse asberger og nå endelig premiære på lukusfellen.stor klem mam og pek

    SvarSlett
  5. jeg digger dette saa innmari.

    SvarSlett