torsdag 8. april 2010

Utviklingsprosjektet, bacheloroppgave eller eksamen om du vil

Planen min er å utforske en selvkomponert og litt teit teknikk som jeg tror/trodde ville engasjere helt ulike elever og motivere på tross av forskjellige ferdigheter. I hodet har jeg en tanke om at vi lar oss fascinere av å kunne kopiere et motiv gjentatte ganger for hånd, og danne mønstre eller flere bilder med en og samme figur som utgangspunkt.

Jeg vil at teknikken skal ha fokus på komposisjon gjennom farger, plassering, kontraster og flater, og ikke f.eks. på elevenes tegneferdigheter. Nå merker jeg at jeg er frustrert og ikke helt vet hvorfor jeg har valgt som jeg har, men saken er at jeg skal klippe sjablonger i plast, bruke superhelsefremmende spraylim og male på lerret. Jeg har vel tenkt at dette er rimelig rimelige materialer. Nei, jeg har vært lat og tenkt at dette er materialer og teknikker jeg har brukt før, og kan bruke, selv om jeg aldri har kombinert dem.

Dette er ganske deprimerende. Jeg har laget noen bilder, men de viser så visst ingen utvikling. De er helt like alle sammen, og teite. Nå leter jeg liksom etter litteratur som kan underbygge prosjektet mitt på noen som helst måte. Det finnes visst ikke. Hvis noen høyere makter leser dette og har kunnskap og ønske om å vise litt barmhjertighet: Led meg igjennom denne eksamensperioden og finn i hvertfall 1 bok som kan hjelpe meg til å skjønne a. hva jeg driver med eller i hvertfall b. hvordan jeg kan komme gjennom dette med ståkarakter.

2 kommentarer:

  1. Øy, jeg vet ikke hvor du jobber, men du bør heller jobbe med oss kule som er i tredje etasje på skolen hver dag. Det er fruktbart som det heter, så kan vi ha både fagprat og jamring. Og jeg lager som alltid kaffe til alle sammen, så ha med kopp.

    SvarSlett
  2. Jeg syns det høres spennende ut, Ane. Jeg hadde vært mye lykkeligere i dag hvis du hadde vært læreren min da jeg gikk på skolen, og jeg ville elska alle dine oppgaver, det er jeg sikker på.
    lykke til! du er den beste jeg vet!
    marianne

    SvarSlett