onsdag 14. april 2010

Drittvasjon

Drittvasjon er et nytt ord som jeg fant opp idag. Det er sammensatt av de eksisterende ordene dritt og situasjon. Det burde kanskje være nok informasjon til å forstå ordet fullt og helt, men ordet har en dobbel bunn. Det kan være en kjip situasjon, men det kan også være en invasjon av slike situasjoner, og slik bli et i mye større grad, hardt og aggressivt uttrykk.

Idag har jeg hatt en tung skoledag. Fikk noen strenge tilbakemeldinger fra en eksamens-veileder, som min sarte og enkle sjel ikke har sjans til å forstå nok til å kunne bruke konstruktivt.

Slik kom jeg til å bruke fire timer på snørr og tårer og uvettige innkjøp av blant annet lesbart sladremagasin på 3 stavelser, cola zero, mildt smertestillende medikament mot hodeverkingen som fulgte grininga, naturfargede sukkertøy og totalt unødvendig billigmaling i fargene gull, sølv og intens oransje, blant fler.

Heldigvis jobber jeg på verksted med veldig fine mennesker. Ja, jeg vil gå så langt som å si at klassen min består av kremen av kremen av kremen av norsk ung- og voksdom. Ja, vi snakker faktisk om en rosebukett av mennesker. Når en av disse rosene henger med hodet og er på vei inn i forråtnelsen, gir alltid noen av de aller vakreste rosene litt av sin næring for at den skal rette hodet mot himmelen igjen. For et vakkert bilde jeg skapte nå! Om jeg bare kunne skape like vakre bilder med malekost, sjablong, lerret og mot.

Idag var jeg den rosen som holdt på å råtne helt, men Janne, Margrethe og Birgit gjorde en voldsom innsats og fikk meg på stilk igjen. Jeg utbringer tre takk og et tikk:)

Ååå! Livet er så deilig fullt av klisjeer i denne hektiske eksamens-tilværelsen:)

Jeg lovte forresten veilederen min å komme tilbake på kontorbesøk tirsdag til uken. Det var stygt gjort, jeg kommer aldri til å gå tilbake dit. Mine medstudinner på verkstedet har lovt å holde litt utkikk og rope et kodeord vi har funnet på, hvis veilederen er på vei inn i rommet vårt, slik at jeg kan rømme. Vi har til og med hatt en øvelse og jeg har testet fluktveiene. Det gikk ikke så bra. Men når det virkelig gjelder skal jeg få det til! Uten å rive ned stoler, maleglass eller bærbare datamaskiner.

3 kommentarer:

  1. hoho.. morsom tegning! bra med litt latter i den ellers så seriøse(?) eksamensperioden..

    SvarSlett
  2. Hahaha.. Rømmning for Odd?
    Tenk om han leser bloggen din?

    SvarSlett