tirsdag 13. oktober 2009

Trening, helse, trivsel

400 kroner kastet ut av vinduet som kunne finansiert mat eller krykker eller en ku til noen som virkelig trengte det. På en annen side kan det hende treningsrommet på Hio er hyggelig tidlig om morgenen, ikke virker så trangt og kanskje alle de godt og vel ferdigtrente fotballgutta sover da?

Noe værre enn å snuble meg bare halvveis fremover på tredemølla med den nyinnkjøpte joggebuksa mi i størrelse STOR til 79 kroner fra Sparkjøp ved siden av en av de pannebånd- og superhotjoggingsuit-bekledde muskelskjelettene, er vanskelig for en selvsentrert, biaktiv i-lands jente som meg å tenke seg. Så 400 kroner eller ei, jeg gjør ikke store innsatsen for å innkvarteres i treningsmiljøet på Hio, i hvertfall ikke så lenge alle først takker ja før så å avslå invitasjonen min om å bli med.

Nå er jo dette prosjektet noe idiotisk i utgangspunktet. Ane har tross alt nok treningsutstyr til å starte treningsstudio i leiligheten. I løpet av de siste tre årene har jeg anskaffet ergometersykkel, balansebrett, stepmaskin, treningsspillene Wiifit, Wiisport og Wiiactive på Nintendo, i tillegg til flere treningsvideoer. Jeg har brukt nesten alt sammen, men tydeligvis ikke nok. Det fungerer jo godt når man vil og gidder. Særlig å se på forskjellige amerikanske fatcamp-programmer og trene samtidig. Det er pussig hvor lett det er å tråkke på sykkelpedalene mens Rachel fra statene ruller seg over på siden for å vise frem liggesårene sine, med elleve tomme doggybags som en gang inneholdt friterte kyllingklubber og Mctriples liggende på nattbordet og bare halvveis gjemt under senga. Hun har ventet på operasjon i 16 år og lagt på seg cirka 26 kilo den siste uka. Enda har hun ikke fått operasjon, men nå skal hun få være med på nysatsingen Den store slankeoperajonen på tv 3 og hele verden skal få følge med på operasjonen live i beste sendetid. Ikke akkurat underholdning, men god treningsmotivasjon. Takk for idag.

5 kommentarer:

  1. hahaha, jeg leeer!
    hvis det får deg til å føle deg bedre så har jeg kasta bort 4000 kr, ja fire tusen, på årsmedlemsskap på elixia. ble overfalt på gata, og det var heeelt umulig å si nei, fyren ringte meg hver dag en og en halv uke, og dukka opp overalt i byen og på skolen og ropte frøken tvedestrand etter meg når han så meg. så jeg meldte meg inn for å få fred, og glemte å melde ut innen de 14 dagene, så nå trekkes kontoen min hver måned. og jeg har ikke en gang tid til å gå på det jævla treningssenteret. fy fan.
    jeg hater å trene, har lyst til å gå kveldstur med deg i stedet. jeg savner deg.
    marianne

    SvarSlett
  2. ok, jeg antar 400,- er barnemat da. Ingen overfalt meg heller, eller jeg overfalt meg selv, noe som er ille nok.

    SvarSlett
  3. HAHA! Ane! du tuller fælt du! GOOOOJINTA!!!! Helsing din bror som for ein gong skyld styrar seg innom bloggen din og leser nokkre ting du har skreiv neir!! piss and løøv

    SvarSlett
  4. Hehe...ler høyt! :-D selv om jeg sitter og prøver å være seriøs. jeg forslår SognsvaNN! du er flink, stå på - drit i alle de teite treningsfjompene da, de bare tøffer seg i rosa joggebukse.

    det er noe med å trene i samme rom som andre, derfor er jo treningssenter i prinsippet en smart ting. Men jeg forstår din forakt også...jeg gjør det.

    SvarSlett