lørdag 4. oktober 2008

Lørdag morgen

Frokost-tv med Toppen Bech. Lange frokoster med egg. Husrengjøring med masse grønnsåpe og Hallo i Uken på radio i bakgrunnen. Til matbutikken som stengte klokka seks og kjøpe snop og akkurat rekke hjem til Lørdagsbarnetimen, Barnetv og Midt i Smørøyet. For så å avslutte det hele med Dan Børge eller Tande P.

Hver lørdag var som en liten julaften eller bursdag.

Idag prøver jeg å gjenskape stemningen. Frokost i stua med min morgengretne samboer og broren min på besøk. Ingen frokost-tv, for klokka har snart passert tolv. Lars Olav tar oppvasken og jeg hører på Hallo i Uken som jeg endelig forstår. Kanskje skal jeg ut å gå en lørdagstur eller to rundt Sognsvann og kjøpe en nutrilettbar eller drueklase på vei hjem? Klokken fem er det forresten middag med foreldrene til LO som har kommet til byen. Etter det skal jeg hjem til leiligheten. Kanskje se film, eller håpe at en etterfølger av Dan eller Tandis vil underholde.

Det blir fint. Og selv om det kanskje ikke blir julaftenstemning akkurat, er jeg fortsatt veldig glad i lørdag.

1 kommentar:

  1. Hehe....skjønner hva du mener!
    Du skriver veldig godt. Jeg tror kanskje man kan fornemme den der forgjette julaften- og lørdagsstemningen igjen når man selv får barn (en gang langt, langt inne i fremtiden).

    SvarSlett