fredag 6. mai 2011

1 dag/1 år

En stund har bloggen vært en vinduskarm for korte tekster med mer eller mindre utilgjengelig innhold, og det kan se ut som ironiske hverdagskommentarer blir et tilbakelagt kapittel i mitt liv som blogger, i hvertfall for et kvarters tid. Livet er masterprosjekt og planlegging av bryllup, og førstnevnte er for tiden det mest interessante. Det er faktisk dødskjedelig å planlegge bryllup, det gir liksom litt mer mening å planlegge hva jeg skal bruke livet mitt sammen med denne mannen til. Ærlig talt gir det til og med mer mening å planlegge bryllupsreisen til København. Det føles ganske meningsløst å bruke et år på å planlegge 1 dag. Jeg gleder meg til å bli kone, det blir fint, men bryllup er faktisk sykt teit. Jeg skal ikke bruke 3600 kroner på frisør og sminke eller gå opp og ned på gulvet i fotsi hvit kjole mens folk ser på meg, noen gang igjen. Hva er poenget? Masterprosjektet mitt er derrimot blitt spennende og håndgripelig de siste dagene, for meg hvertfall. Arbeidet med den vil dessuten forhåpentligvis ha betydning for hva jeg skal gjøre resten av livet, i motsetning til bestilling av eggerøre og esker med hvite sko.

Noen timer senere samme dag

Jeg er selvfølgelig veldig takknemlig for alle som bidrar økonomisk og praktisk til bryllupet. Det blir sikkert en helt fantastisk dag. Noen ganger er det lov å være usympatisk og tverr.

4 kommentarer:

  1. Jeg tror du kommer til å være så stolt at du nesten sprekker den 25. juni - når du endelig har kommet i mål med det store bryllupsprosjektet. Det kommer til å blir fantastisk! Men på veien mellom idé og ferdigstilling er det mye jobb og slit - sånn er det med masteroppgave også. mye slit, men når ideen endelig er ferdigstilt, da kan man lene seg tilbake å være så stolt så stolt.

    SvarSlett
  2. Svigerinne Annette10. mai 2011 kl. 22:56

    Det var sånn at jeg et øyeblikk tenkte at vi legger turen et annet sted enn Hadeland den 25.juni...

    SvarSlett
  3. huff, da er det bedre å slutte å lese bloggen, tror jeg. LO har jo ikke skrevet sure blogginnlegg :)

    SvarSlett
  4. Fniiis... Godt å høre at til og med en kommende brud kan dele mitt syn på hele bryllupsgreia et lite øyeblikk. ;)

    SvarSlett