lørdag 6. juni 2009

Saftis

er kanskje ikke like godt som den gode, feite og fine fløteisen med sjokoladetrekk, nøttestrø og jordbær- eller karamellsaus. Nåvel, for meg er det litt sånn at is er is og mat er mat, og jeg prøver hele tiden å finne en måte å kunne spise mye av det som er godt uten å måtte sy sammen to målbånd for å klare å ta midjemålet. Dette innlegget har altså en liten baktanke, men jeg står fremdeles fast ved å ikke gjøre denne bloggen til slankeblogg. Derfor vil jeg bruke 7-8 linjer på å reklamere litt for favorittisen. Jeg bryr meg bare om to ting: Smak og kaloriinnhold. OH YEAH

Istid 3 vannis smaker morsomt mango og pære i tillegg til at den har kule farger. Jeg pleier å like det som er rødt eller rosa fordi det smaker jordbær eller bringbær, men mangois er skikkelig bra. Finnes i 8-pakninger, såkalte spare- eller fråtsepakker og er sikkert dyr. En ispinne inneholder 65 kalorier.



Friskis er fortsatt veldig god. Den har også sjokolade på tuppen, men er en trillion ganger bedre enn barnebursdagsisen Lollipop. Kjøper man den i 10 pk heter isen Friskis Mini og er litt mindre enn den som man kjøper enkeltvis. En ispinne Friskis Mini inneholder 77 kalorier, mens en vanlig Friskis har 110. Friskis er ikke så dyrt ettersom det ikke finnes noen amerikansk barne- og familiefilm med samme navn.



Den siste isen jeg skal vise frem idag er egentlig en jukseis fordi den ikke helt havner i saftiskategorien, bare nesten. Det er nemlig sorbetisen Sorbetto Real Fruit. Den er supergod, og en ispinne har bare 80 kalorier. Dessuten er den knallrosa og det er den aller fineste isfargen. Jeg tror den bare kan kjøpes enkeltvis.



Hvis ikke et allment, populistisk saftisinnlegg kan få bare 1 av mine blogglesende venner eller familiemedlemmer til å skrive et lite "Hei" i kommentarfeltet, så gir jeg opp. Gidder snart ikke ha kommentarfelt.

8 kommentarer:

  1. Veldig interessant, Ane! Jeg er ekstremt engasjert i istemaet, og takker for at jeg nå kan reise forberedt tilbake til Norge på sommerferie og vite hva jeg får. Jeg vil gjerne benytte sjansen til å reklamere for den supergode fløteisen med fruktovertrekk (noe liknende finnes dessverre ikke i Norge), Solero! Den har 99 kalorier og den finnes i to versioner her hos meg i Berlin. Du er nesten nødt til å ta deg en tur hit for å prøve den tror jeg;-D

    (http://www.langnese.de/de_de/products/solero/default.aspx)

    SvarSlett
  2. Hehe... De har den i Danmark også og jeg har spist den! Hehe:) Den er god ja. Vil så gjerne reise til deg, men alt ble jo ikke akkurat lettere etter Air-France. Gleder meg til å se deg igjen snart! Det finnes flere is som er aktuelle for testing i Norge med lav kcal, men de kommer jeg tilbake til. Kan nevne Sommeris og fruktis på pinne med ny smak.

    SvarSlett
  3. Dette populIStISke innlegget skal jeg kommentere. Solero fantes vel i Norge en gang? jeg husker den hvertfall, jævlig digg. Sorbetto er min favoritt, men hei, den har 85 kalorier, ikke 80. GRR. Istid har jeg ikke smakt, friskis stinker, det er ikke is. Det er frossen saft med ekkel sjokolade på. Eneste saftisen som funker er Kræsj Pink, fordi den har gul kreftfremkallende tyggis i. namm!
    marianne

    SvarSlett
  4. http://www.diplom-is.no/image/472/1/472_1.jpg

    Jeg prøvde å lime inn et iskart fra 1980 men kanskje det bare ble en link. Håper det ble en av delene.

    SvarSlett
  5. Oi ha ha! Kommentarkoden jeg må kode for å kommentere er nå fisesess.

    SvarSlett
  6. Nå er koden enteld. Fint navn. Joda neida, det ble hverken bilde men nesten link. Her er ordentlig link så kan dere velge år selv. Veldig moro å mimre om gammal is som har smelta for 30 år siden.
    http://www.diplom-is.no/index.gan?id=1347&subid=0

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett