søndag 15. februar 2009

Jobbhelg

Ja. Det er søndag og jeg er ferdig med helgejobben om seksogenhalvtime. Søndagene på Stovner kan bli fryktelig laaaaaaange. Jeg skal vekke, hjelpe med litt dusjing og matlaging og forhåpentligvis få med meg noen ut å bevege litt på beina. Men det siste kan være fryktelig vanskelig å få til. Noen stor glede over fysisk aktivitet og frisk luft er sjelden her. Selv om ingen ser ut til å bedrive andre aktiviteter enn å stå i gangen å vente på at noe skal skje vil tilbudet mitt sannynligvis bli møtt med sure tryner og dårlige unnskyldninger som: "Hakke tid" eller "gåkke tur på søndag". Men jeg får prøve. Er jo bare her hver fjerde helg, så jeg trenger ikke nødvendigvis være så populær.

Igår var vi på kino og så Den rosa pantern 2 som har fått elendige kritikker og typisk nok falt i svært god smak både hos de inn- og an-satte. Synes den var helt ok selv også, jeg sovnet i allefall ikke. Dessuten er det ganske behagelig å starte en lørdagsvakt med kino.

En liten skildring av helgens begivenheter på arbeidsplassen. Det er jo ikke alt i livet som er så helsikes spennende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar