søndag 18. september 2011

Master disaster

Forkjøla, det er søndag. Det skal regne idag. Jeg er mislykka masterstudent som tenker på permisjon. Det gikk galt i juni, og så har jeg lata som jeg har skrevet masteroppgave i 4 måneder, når jeg egentlig har sittet og sett på bøker jeg ikke forstår.

Det er ikke bare å skjerpe seg lenger, for jeg klarer ikke å finne en løsning for oppgaven min. Den skal ha to elementer i seg for at jeg skal la meg engasjere: Microsoft Paint og Groruddalen. Koblingen, problemstillingen og alt annet mangler. Det forsvant da jeg ble satt til å lese 3 bøker om metode på engelsk. Så galt kan det gå.

Kan ikke bare noen si at man ikke har tapt selv om man ikke får det til, og at det er helt greit å være 12 år. Det er jo ikke det at jeg er dum, synes jeg. Jeg hadde klart dette her hvis brikkene lå på plass på denne tiden. Akk ja, over og ut.

1 kommentar:

  1. Noen ganger får jeg lyst til å bytte prosjekt med deg. Du har en interessant kobling mellom drabantby og IKT, og du fordyper deg i et forhatt program som til gjengjeld er såpass tilgjengelig at det finnes på enhver gammel pc om den så er fra 1993. Mange skoler har begrensa med IKT-ressurser selv om de skal kunne tilby det iht kunnskapsløftet. En interessant kobling mellom skolepolitikk og fagdidaktikk her altså, hvis du velger det fokuset. Sjøl har jeg panikk men er fast bestemt på å gjennomføre. Tror tidlighøsten er hard for mange av oss.

    SvarSlett